fredag 11. januar 2013

Tøfle sokker

I mellom større strikk er det godt å ha noe små-strikk når kveldene blir seine og man er lei av å telle masker og omganger. Fant en oppskrift i Myk start boken på små søte rille-strikkede sokker. Aldri prøvd meg på slike før så kjekt med noe nytt :) Oppskriften var både lett å følge og rask å strikke. Ikke så gale resultat heller, eneste jeg ikke er fornøyd med sammen syingen av helen, ingen problem å sy sammen bak, men akkurat helen var vanskelig å få fin.




Den ene ser mye større ut enn den andre, snodig for de er like store.. jaja :)

Satser på at de sitter godt på foten, selv om små tasser på 0-3 mnd ikke er de verste sokker-av-sparkerne vil jeg tro. Et prosjekt som nok blir gjentatt, ullsokker får man vel aldri for mye av? Og med usle 22 gram garn så er det også fine reste prosjekt :) Sokkene er strikket i ullteppegarn fra Gjestal som er 100% ull. Et godt garn å strikke med og et mykt resultat etter lett skylling :) Med 200m på nøste så blir det et lett og tynt plagg på en liten kropp. Hvis ikke det er så gale å holde rent så tror jeg nok det blir mange plagg i ubehandlet ull fremover :)


 
Et sett med strikkepinner er blitt lagt ned for godt. En flott avskjed med et fantastisk menneske er over, heldigvis trenger vi aldri komme over minnene av de gode stundene. Håper jeg kan bli halvparten av det menneske du viste oss <3 Besto <3



Stine

15 kommentarer:

  1. Så fine sokker! Tro om jeg ikke skal legge opp til noen sånne i kveld - jeg har nemlig en liten sokkeavsparker her hjemme :)

    SvarSlett
    Svar
    1. De er anbefalt som sokke-avsparkings-frie lengre nede så strikk i vei :)

      Slett
  2. Jeg elsker sånne sokker. Veldig søte.

    SvarSlett
  3. Søte små sokker... og fine minneord:-)

    SvarSlett
  4. Kjempesøte sokker :) jeg er blitt veldig glad i ren ull, av flere grunner. Synes plaggene holder seg finere etter vask, de er heller ikke vanskelige å vaske - maskinvask på ullprogram går fint, de holder ungene varmere, plaggene får fin fasong og det er herlig å strikke med :) en varm klem sendes til deg, det var fine ord du har skrevet <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Kommet litt inn på ren ull trenden jeg også selv om jeg syntes det er praktisk med andre typer garn også :) Jatakk begge deler? Og takk for den varme klemmen :)

      Slett
  5. Utrolig nydelige sokker. Det gjorde seg godt med silkebånd og sløyfe :)

    SvarSlett
  6. Søte sokker:-) Kan skrive under på at disse sitter godt på foten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å høre :) Må nok prøve meg på noen av de andre variantene også.

      Slett
  7. Jeg synes de å veldig fine ut, jeg!

    SvarSlett
  8. Fiiiine sokker! Enkle og greie, akkurat som jeg liker det :-)

    SvarSlett
  9. Kjempesøte sokker! Og jeg har også hørt at disse sitter veldig godt på foten. Sammensying er vrient syns jeg, men som oftest er det bare oss med 'strikkeøyne' som ser det vi ikke er så fornøyd med ;)

    Når det gjelder pynten på vottene, har jeg for første gang 'brodert' rett på plagget. Kjedesting tror jeg det heter. Det gikk veldig greit, så blir nok flere på den måten :) Tidligere har jeg alltid fingerheklet og sydd på etterpå.

    Fine ord om Besto ♥

    Klem

    SvarSlett
  10. Kjempefine!☺
    Kjekt med sånn småstrikk innimellom.

    Sender deg en go`klem♥

    SvarSlett
  11. Kjempesøte! Er enig i at hælen er vanskelig å få fin, mine pleier å bli litt spisse.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...