lørdag 5. januar 2013

Pickles har inntatt min bok hylle!

Ikke bare har jeg en snill katt, jeg har også et fantastisk snilt par med mannebein! Under juletreet, i fjor, lå ikke bare en strikkebok fra katten, det lå også to flotte strikkebøker fra han selv :) Før jul får man beskjed om å ønske seg noe så jeg ønsket meg strikkebøker, han så ikke helt begeistringen, men så er det da ikke han som strikker så det klødde meg ikke på nesen at dette var små-teite-ønsker ;)


Men så teite var de da ikke at jeg ikke fikk alle tre bøkene jeg ønsket meg! *bortskjemt* Så nå har også bøkene "Pickles' favoritter" og "Flere Pickles' favoritter" inntatt bokhyllen min :) Mange flotte mønster som kan varieres i det uendelige med forskjellige farger og garn. Bare se på bildene! Lånte de fra Pickels sin hjemme side - her

 
Siden jeg ikke har Pickles garn, og ikke har tenkt å fylle så alt for mye på garnlageret så skal jeg se om jeg kan finne noe annet garn å bruke på disse herlighetene :) Tror jeg må ta meg en runde på forskjellige blogger for å lese litt om garnvalg og ikke minst størrelser. Mener å ha lest at de er litt små?

Med tre nye bøker må uansett dette strikkeåret bli bra!

Stine

5 kommentarer:

  1. Deler gleden med nye strikkebøker!!! Herlig!!

    SvarSlett
  2. Jeg har strikket myyye Pickles-mønster med Pickles garn :-) Har kommet frem til at hvis jeg går opp en halv pinnestørrelse så blir strikkefastheten sånn som Pickles-damene mener at den bør være, og plaggene blir helt fine i størrelsen. Jeg har prøvd ganske mange av garntypene de har, og jeg må si jeg er strålende fornøyd. Garnet derfra er alltid helt nydelig, ikke blitt skuffet en eneste gang :-)
    God strikking :-)

    SvarSlett
  3. Picklesbøkene er heilt fantastiske! Eg kjøpte meg den nye boka deira i haust, og eg var også så heldig at eg vann eit eksemplar i desember :) Sitt å strikkar på eit pickles-prosjekt just nu ;) Eg har prøvd å strikke både med deira garn og med alternativt garn, og det funkar fint å strikke med alternativt garn. Når det kjem til størrelse syns eg det er litt opp og ned. Nokon av babytinga kan vera små i størrelsen har eg erfart, men om ein strikkar til voksne så er dei heller litt store i størrelsen, så det kjem litt an på kva du strikkar :)

    SvarSlett
  4. Hei og takk for hyggelig besøk hos meg :) Og så heldig du er, men hele tre nye strikkebøker i hylla! Jeg har alle tre bøkene selv og de er favoritter :)
    Når det gjelder Pickles sine oppskrifter så har jeg (og andre) erfart at de er litt små, visstnok pga at Pickles-jentene strikker litt løst. Men når man vet det, så regulerer man bare litt - prøver seg litt frem. Det er verdt det, for de har jo så utrolig mye flott!
    Og mye flott på bloggen din også! Måtte ta meg en lang og god titt :)
    Ha en fin søndag!
    Klem

    SvarSlett
  5. De bøkene er virkelig gull verdt!
    Den sennepsgule bråkmakergenseren er det jeg som har strikket, og jeg måtte opp en halv pinnestr i forhold til det som står på oppskrifta.
    Ser ut til at det er flere som har samme erfaringene.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...