onsdag 16. januar 2013

Magic Troll Vest

Jeg var så heldig å få mønsteret til Magic Troll Vest fra bloggeren bak småtikken og meg og har lenge hatt lyst å strikke denne, det var bare dette med at det er så utrolig mye fint man har lyst å strikke! Men nå hadde det seg sånn at jeg skulle ut å reise og da trengte jeg et uten-å-tenke-strikk og hva er lettere enn rundt og rundt?


Stakk hodet ned i garnlaget og dro opp forskjellige skatter, men endte med dobbel babyull fra Gjestal i grå og gul. Kan ikke si at farge valget gav like god respons hos alle *kremt*, men etter mange plagg i ensfarget og duse farger så måtte jeg ha en glad farge. La opp til nyfødt på pinne nr 3,5 og strikket vrangborden før jeg byttet til pinne nr 4. Når jeg målte senere fant jeg ut at dette ble en størrelse 3-6mnd, men ingen skade gjort, ble strikket med maskeantallet til nyfødt og lengden til 3-6 mnd. 88 gram garn mindre i lageret :) Heklet kant rundt, det må jeg nok øve mer på! Satser på den blir finere etter litt bruk, hvis ikke satser jeg at ungen er så aktiv at ingen ser de manglende heklekunnskapene mine.... Knappene er fra nok en ebay-knappe-hamstrings-runde *sjokk*


En stripe her og en stripe der, et raskt strikk og syntes resultatet ble rett flott :) Selv i gult! Ble så fornøyd med strikket at jeg på reisen, midt i stripe gleden, ba mamma dra å kjøpe garn til enda en vest, bare i andre farger. Vesten skal bli til en liten jente som "snart" har bursdag. Så seks nøster er første kjøpet i garn året 2013, men med en plan så kan jeg vel si meg fornøyd med det :)

Siden den ble strikket av restegarn så putter jeg den inn i pinnekroken sin restegarn utfordring :)

***Eksamen pågår***

Stine

15 kommentarer:

  1. Skjønn vest! Og du, jeg digger fargevalget:-)

    SvarSlett
  2. Kjempelekker vest! Både farger og fasong :) Likte knappeløsningen veldig godt, det må jo forenkle på og avkledning på småfolket.
    Det er lov å kjøpe garn når man har en plan for det, og det er lov å kjøpe garn når man ikke har plan for det. Det er nå min mening, hihi ;)

    Ble vest-inspirert, tror jeg må gjøre noe med det :)

    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  3. Fabelaktig vest i flotte farger!!
    Lykke til med eksamen :-)

    SvarSlett
  4. Herlig fargekombinasjon! Den som hadde en liten en å strikke til...
    Lykke til med eksamen!

    SvarSlett
  5. Så fin den ble! Utradisjonell og skikkelig glad :) gult er kult, sånn er det bare!

    SvarSlett
  6. Så herlige farger det ble i denne. Den gule lyste opp så fint :-)

    SvarSlett
  7. Kjempe fin!
    Herlig med friske farger - lekkert :)

    SvarSlett
  8. Såå søt! De gule stripene og knappene ble jo prikken over i'en;)
    Godt med slike prosjekter som ikke krever all verdens konsentrasjon, de er de beste:)
    Ha ei flott helg som er like om hjørnet, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  9. Kjempefin, og kule farger sammen!

    SvarSlett
  10. Helt enig med de andre her over - veldig fine og friske farger. Selv små barn trenger farger innimellom!

    Tusen takk for bidraget til Pinnekrokens restegarnutfordring!

    Vennlig hilsen Eirin
    - Pinnekroken -

    SvarSlett
  11. Så fin vest, i herlige farger! Likte utrolig godt knappene også :-)

    SvarSlett
  12. Syns det var en kjempefin fargekombinasjon, jeg! Ekstra flott med den knæsje gulfargen når det er såpass fargeløst ute :)

    SvarSlett
  13. Bloggen du linker til er slettet :( Noen anelse om hvor jeg kan finne oppskriften da? Nydelig vest, du inspirerer meg ofte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. http://www.ravelry.com/patterns/library/magic-troll-vest

      Her finner du mønsteret :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...