søndag 20. januar 2013

Første garn kjøpet er strikket !

Når jeg strikket Troll Vesten bestemte jeg meg for å også strikke en til en søt liten jente jeg er fille-tante til. Seks nøster ble handlet inn som første kjøpet i 2013. Jenten blir snart 1 år og det er en strikkegave verdig :) Syntes vester er praktiske plagg nå frem mot sommeren også denne i dobbelt baby ull fra gjestal, synte det ble passe tykk og myk for en liten kropp.

Lure meg tenkte at det er nå kjekt å ha noe å vokse i å valgte derfor å strikke den i størrelsen 2-4 år, notat til meg selv - små jenter på 1 år kan kanskje få størrelsen 1-2 år! Begynte å strikke den i et besøk og fortsatte under forelesningen og rundt og rundt, en stripe her og der på pinne nr 4 går det fort unna. Valgte også på denne å strikke maskeantallet til størrelsen under med lengen til 2-4år siden jeg ikke har samme garnet som oppskriften.

Gikk med 154 gram garn så har enda noen gram igjen. Kanskje nok til en liten vest til, alle gode ting er tre?

Stine

14 kommentarer:

  1. Kjempesøt:) Heldige filletantejenta!

    SvarSlett
  2. Kjempeskjønn! Fine farger sammen :) God søndag!

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Og filletante er du da ikkje! Så snill kan vel ikkje kallast fille? Snilletante vil eg seie ;-)

    SvarSlett
  4. Her går det unna! Fin denne også - og du har så fine omgivelser for strikkeriene dine, kjempefine bilder! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når jeg ikke har modeller så må jeg bruke låven eller "nye-løda" som de så fint kaller den, lurer på om den blir gammel før den faller ned ;)

      Slett
  5. Den er så fin! Fikk den ikke ut av hodet etter det forrige innlegget ditt, og hvertfall ikke nå.. Nydelig! Elsker de litt utradisjonelle fargene du velger :)

    Fin søndagskveld til deg

    1. Mønsteret te nyfødt størrelsen ligger ute gratis så bare å prøve seg :)

      Slett
  6. Kjempefin vest i nydelige farger☺

    SvarSlett
  7. Snasen vest og er den litt stor kan den jo være kjole en stund først. :)

    SvarSlett
  8. Nydelig vest, denne vil jeg prøve meg på:) Jeg fikk ikke linken til å fungere.. kun for inviterte lesere:/

    SvarSlett
  9. Klart du kan linke og låne! :) Koselig at du ble fornøyd :)