onsdag 23. januar 2013

Bella votter


Jeg har lenge sett på de søte Bella vottene alle strikker, her er det viktig å påpeke at alle ikke gjelder alle strikkere, som den kommende barnevernspedagogen så vil jeg ikke bli tatt for å kategorisere alle strikker som bella-votte-strikkere. Når det er oppklart må jeg si at med min nye flette-kunnskap og litt tilfeldig garn liggende så passet dette strikket meg ypperlig:) Vottene ble strikket med tanke på en bursdagsgave til en i klassen, men de ble litt korte for meg så har begynt på et par til med en ekstra flette så hun får plass til fingrene :) Er kjempe fornøyd med min nye strikke kunnskap og er helt forelsket i de nye vottene som dessverre må ligge i gavekurven å vente på en etter min mening heldig mottaker. Blir nok et votte-ego-strikk snart, må ha bare må ha :)


Mønsteret til Bella vottene finner du på norsk her! Enkelt å følge og godt forklart, jeg valgte å strikke den korte versjonen :) Vottene er strikket i Lima fra Drops på pinne nr 5. 57 gram garn gikk med av restene etter prinsesse-kronene før jul. Disse ble forresten meeeget godt mottat av små frøkner så det er kjekt at noe faller i smak! :) Også luene til de 11år gamle jentene er ifølge mødrene i god bruk, så det varmer et strikke hjerte :)

Siden også disse er av rester putter jeg de inn i pinnekroken sin resteutfordring :)

Stine

10 kommentarer:

  1. Kjempefine:-) Sånne har eg lyst til å lage når eg er ferdig med 3 strikkeprosjekt eg har på gang....

    SvarSlett
  2. De er bare SÅ fine disse Bella'ene :) Og de så herlige ut i Lima, sikkert supermyke.
    Garantert heldig mottaker av disse!

    God natt, fra en av 'alle' Bella-strikkere ;)

    SvarSlett
  3. Kjempefine! Har faktisk aldri strikket Bellavotter men de har ventet i køen lenge så jeg blir vel også en Bellavotterstrikker om ikke så lenge;-)

    SvarSlett
  4. Nydelige votter!

    Tusen takk for nok et bidrag til Pinnekrokens restegarnutfordring!

    Vennlig hilsen Eirin
    - Pinnekroken -

    SvarSlett
  5. Jeg er så glad i flettemønster, disse vottene var kjempefine :) så godt å få brukt opp restegarn :) hilsen Ingrid

    SvarSlett
  6. Ja, de er flotte, og så har de en veldig god fasong ;) blir en heldig mottaker her ;)

    SvarSlett
  7. Veldig fine :) Jeg har også nettopp strikket et par av dem, og det blir nok flere :)

    Legger meg til som følger her hos deg og leser mer ;)

    SvarSlett
  8. Kjempelekre - og herlig flette og farge du!! ;) Jeg har enda til gode å prøve meg på de der, men jeg har komt så langt at oppskriften er utskrevet... ligger på vent, hihi!

    Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Jeg har vært innom flere ganger nå, så ENDELIG legger jeg igjen en hilsen. Du lager så utrolig mye flott og variert. Takk for tips og inspirasjon! Har lagt meg til som følger jeg ;)

    Ønsker deg ei god helg!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  9. Kjempe fine votter. Tror jeg må prøve meg på sånne. Har ikke strikket så mye fletter før, men trening gjør mester :)

    Ønsker deg en god helg

    SvarSlett
  10. Lekre votter! Jeg har ikke kastet meg på Bella-bølgen, kanskje jeg ikke er som "alle andre"? ;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...