lørdag 8. desember 2012

Siste julegavene..

...for i år!
 

De to siste som får strikkede julegave av meg i år er to venner som begge får mariuspannebånd. Hun får likt pannebånd som jeg selv har i identiske-farger, man sier at man skal gi det man selv liker og jeg bruker mitt hele tiden :) Pannebåndet er strikket på pinne nr 3 og 3,5 i Nepal fra drops, blandingen ull/alpakka er deilig! Gikk med 59gram garn så ikke store prosjektet.
  

Den andre er strikket til en snasig herremann som jeg er veldig glad i og som bor alt for langt vekke! Han har selv bestilt farger engang i sommer, lenge leve at jeg skriver ned ALT, mange klager på mine 1000 lister men noe godt kommer no ut av det! Tviler på han husker det selv ;) Var veldig skeptisk under strikking på om grå-fargene gikk for mye i hverandre, men ble bra til slutt :) Denne er strikket på samme pinne nr, men brukte Rubin fra gjestal, et superwash ull som minne mye om smart garn. 64gram garn måtte til, har nok til et pannebånd til og luuuurer på om mannen til hun over skal få et også, men orker jeg virkelig å strikke et til? strikke-dilemma!
 
 
Stine

7 kommentarer:

  1. Såå fine!
    Heldig du som er ferdig med gavene, jeg strikker febrilsk på en bhagedress..ikke sikker på om jeg rekker det;)
    Ha ei fin helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Åh, så fine disse var! Min kjære ønsker seg Mariuslue, men jeg kommer ikke i gang... Garnvalg, farger, størrelse, pinner - aaaltfor mye å velge mellom!

    SvarSlett
    Svar
    1. Garnvalgets store dilemma! Men anbefaler Lima fra drops hvis du vil ha en litt tykk lue :) Liker veldig godt å strikke av det garnet og holder seg fint.

      Slett
  3. Veldig fine pannebånd, med duse farger! Kunne ønske jeg også kunne si at de siste strikkegavene var ferdige, men der er det et stykke igjen. Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  4. Så fine pannebånd du har strikket! Er sikkert på at mottakerne blir veldig fornøyde, og varme på ørene :))

    Ha en fin 2. Søndag i advent!

    SvarSlett
  5. Så søtt med Marius mønster:-) syns d er vanskelig å strikke , men vert strevet:-)
    Kom gjerne innom min blogg strikkelykken:)

    SvarSlett
  6. Veldig fint mønster altså!! Og stili som pannebånd!! Liker fargene også!! =)=) Flott gave!!! =)=)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...