onsdag 12. desember 2012

Lubber, lester og ikke minst sokker!

Han derre Marius svikter aldri, passer til liten og stor, gutter og jenter og i alle regnbuens farger. Første gang jeg strikker Marius i sokke format, fant oppskriften i SandnesGarn sitt Tema 30 hefte, 0-4år. Denne gangen ble det strikket i Gjestal sitt Silja garn, 56gram rester etter Marius tunikaen jeg strikket tildigere. Disse Marius knes-strømpene skal passe til en krabat på året. Første gang jeg fulgte et mønster slavisk, til og med hel-felling, aldri mer sier bare jeg, men en erfaring rikere og med litt fjusk så ble no de ferdig ;)
 


Når disse strømpene var ferdig hadde jeg ingenting å strikke på! Det var en rar følelse det, ingen prosjekt som burde bli ferdig før jeg tok fatt på nye eventyr, ingen julegaver som måtte strikkes før gavelevering. Ein kunne nesten føle seg litt ensom der enn satt, men heldigvis varte ensomheten ikke lenge og nytt prosjekt er allerede på pinnene :) Hadde håpt på å bli ferdig før jeg reiser til Bergen, for tar ikke med et nesten ferdig prosjekt ned dit, har nok å pakke med meg :/


Hadde siste dag i praksis i dag og vender snuten mot Bergen i morgen, åååå for en glede! En jul med familie, kos og ikke minst strikking! Målet er at min kjære mentor mamma skal lære meg å strikke fletter! Så då vet du det mamma....


Stine

4 kommentarer:

  1. Skikkelig søte strømper!! Lykke til med nytt prosjekt, fletter er kjempegøy!!
    Ha en finfin førjulstid! klem fra Marianne :)

    SvarSlett
  2. Så nydelige de var! Kos deg i ferien :)

    SvarSlett
  3. Så flotte. Prøver også på disse,men nå står det helt stille ift mønsteret. Strikket de første 16 pinnene. Så blir mønsteret innsnevret på 2 pinner og da fatter jeg ikke hvordan jeg skal strikke videre. Kan du hjelpe meg,er desperat :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mener disse strikkes på 4 pinner hele veien? Men kanskje det er me omg 16 at en begynner å felle inn bak? Har ikke mønsteret her nå så får se senere om du ikke finner ut av det :-)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...