tirsdag 4. desember 2012

Gavekurven...


Mye av det jeg strikker havner i gavekurven og denne begynner å inneholde mange plagg :) Nå når det er jul forsvinner noen plagg slik at 2013 kan brukes til å fylle på med god grunn !
Blant annet inneholder lageret seks gensre og en jakke. Av disse er hele tre stykk i marius! Godt jeg nettop solgte en marius for fire hadde vært litt i meste laget ;) Ser også at en del av lageret ikke ligger på bloggen så det må man vel gjøre noe med :)
Den brune genseren med rosa og grønt var den første genseren jeg strikket og den ble laget julen 2011 så akkuratt et år er gått siden strikkingen min begynte.


To smekker ligger klare, ligger link til mønsteret på bloggen en plass :) Enkle og fine gaver man kan legge med ekstra.


Undertrøyen fra nøstebarn boken og fuglemammas omslagsboddy fra myk start boken er klar for en liten kropp.


Sokker er noe som jeg ikke gidder å strikke til lager så derfor innholder gavekurven kun usle to par, resten av sokkene jeg har strikket varmer kalde tær :)


Votter er det blitt litt av og ni par ligger klare for å varme kalde fingre. Et av disse forsvinner allerede til jul, som oftes når jeg strikker votter blir de enten for store eller for små til mottaker, men noen har da fått ny eier.


Tre bukser er klare! Den rosa er egentlig ikke gave klar for det er første buksen jeg strikket, et kjekt minne :) Monsterbuksen var et prøve prosjekt, men engang må vel den også finne en passende eier!


I lue og pannebånd avdelingen er det rikt utvalg! Syv pannebånd og syv luer av disse skal hele seks pannebånd og tre luer under treet!

 
Tilslutt er det to små tunikaer til små-frøkner :) Snek seg inn marius her og... Så der ser dere utvalget, kjekt å strikke uten å måtte noe så derfor blir lageret velfylt ;)
 
Stine

15 kommentarer:

  1. så produktiv du er da ...... jeg føler jeg alltid henger etter, skulle ha strikka ditt eller datt i forrige måned....
    Når julegavestrikkingen er ferdig, venter flere bestillingsverk, som jeg faktisk gleder meg til ...
    Ha en flott tirsdagskveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg greier ikke bestillinger og MÅ strikk :) Halve kosen for meg er å krype ned i garn posene å finne nye farger og begynne :)

      Slett
  2. Imponerende og meget flotte ting du har lavet ;-)

    SvarSlett
  3. Så mye fint du strikker! Og sennepsgult og brunt til marius var bare dødskult!Digget også uglesokkene :)

    SvarSlett
  4. Guri, for en produksjon :) Kjempefint alt sammen. Omslagsbodyen er herlig å ha til en liten baby, og strikka smekker er de beste, Spesielt hvis de er strikket i dobbelt garn :) Snakker av erfaring.

    Jeg får aldri et lager av strikkaklær i kurven, nei...her er det alltids en ventende mottaker som helst skulle hatt det i går ;)

    SvarSlett
  5. Oj, en imponerende gavekurv må jeg si. Det er alltid kjekt med en velfyllt gavekurv som kan tas av i forhold til bursdager og andre anledninger. Mye fint du har der og regner med at dette kommer til veldig glade mottakere.

    SvarSlett
  6. Så kjekt! Fornøyde gavemottakere får flotte hjemmestrikkede gaver, og du får grunn til å fylle på garnlageret litt ;) Snakker om win-win-situasjon ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Må vel heller prøve å tømme garnlageret litt og ikke fylle det ;)

      Slett
    2. Hm... Flere som er i den situasjonen, altså? ;)

      Slett
  7. Wow, for et imponerende lager du har :) Det ante meg at det kunne skjule masse fint, men det var større enn jeg hadde forventet ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det dumme er at de fleste størrelsene ikke passer de eg gir gaver til hehe men må vel komme en tid de passer også :)

      Slett
  8. Så mye flotte gaver du har laget! Jeg har en boks jeg også hvor jeg putter ting jeg lager og så har jeg til både bursdager og julegaver.

    SvarSlett
  9. Du verden så mye fint du har laget!
    Tenker det blir mange glade folk som åpner pakkene til jul!
    Skikkelig stas med hjemmelaget ;o)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...