lørdag 22. desember 2012

En siste juleglede..

Jeg sa vel egentlig at jeg var ferdig med julegavestrikkingen for i år, noe jeg sa med stoooor glede. Selv om det er kjekt å gi vekk strikkegaver så er det utrolig kjedelig å strikke når jeg føler jeg MÅ. Liker best å kunne velge et mønster, garn og farger når det måtte passe meg best. Herre over eget strikketøy ;)


Men som sagt er jeg også veldig glad i å gi strikkegaver og gode venner må holdes gode å varme spesielt når gradene viste svimlende minus 8,2 :/ En lue er allerede strikket og fant ut at en varm og god hals måtte til for å gjøre "settet" komplett :)


Med utgangspunkt i min egen elskede hals og med et nytt garn bekjentskap Naturgarn fra Gjestal så satte jeg friskt i gang. Men har noen fortalt hvor utrolig kjedelig det er å strikke to rett, to vrang med pinne nr 9? Og med svart garn og forskjøvet mønster for å få spiral så gjorde det umulig å se hva man strikket hvis ikke en ni-stirret, lenge leve stahet! Tre nøster gikk med og en venninne blir forhåpentligvis glad :)

Holder på med en ny teknikk, for min del, og enda et nytt garn bekjentskap så her nytes juletiden :) Ønsker alle en strikkende fin jul :)

Stine

3 kommentarer:

  1. Hei! Heilt einig-det er koseleg med strikkaplagg i gåve. Håper du har det fint i jula!

    SvarSlett
  2. Hei! Heilt einig-det er koseleg med strikkaplagg i gåve. Håper du har det fint i jula!

    SvarSlett
  3. Ble kjempefint selv om det må ha vært vanskelig å strikke svart på mørke vinterkvelder. :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...