søndag 30. desember 2012

Det er lett å bli betatt..

.. av farger, tekstur og drømmen om nydelige kombinasjoner med mønster. En må bare ha det, kjenner gleden av å se fargene som ligger å gliser mot deg i det du skal finne frem til et nytt prosjekt. Jeg heter Stine og jeg er medlem av anonyme-garn-hamstrere *knis* Om ikke dette er en klubb så inviterer jeg gjerne flere medlemmer ;)


Jeg tar derfor tak og blir streng, mange lager lange nyttårs forsett om mat, trening, røyking osv, eg, eg lager meg et nyttårs forsett om garn. Jeg har ingen planer om å veie hele garn lageret mitt så streng er jeg ikke, jeg har heller ikke tenkt å gi meg selv garn nekt, men jeg skal prøve å holde en viss balanse som helst går i overskudd av brukt garn fra lager i motsetning til kjøpt garn :)


Må si at 2012 gikk litt feil vei i den regningen, men 2012 var også året jeg begynte på ordentlig, som det heter i Bergen, ikke på tull med andre ord, å strikke så då må man jo få seg et lite lager for å ha litt inspirasjon? ;) Så målet er ikke å bli kvitt lageret men at det brukes mer enn det kjøpes. Kanskje bytte ut noe av det som ligger der, med ny inspirasjon? Å planlegge plagg før garnkjøp kan kanskje hjelpe ;) Og ikke minst kjøpe mer enn en/to nøster av mange farger bare fordi de er sååå fine... *kremt*


Jeg har noen prosjekter som jeg allerede vet jeg skal kjøpe garn til så dette lover bra ;) Noen andre som har planer om å bytte ut noen nøster med andre?

Stine

13 kommentarer:

  1. Ja, gjett! Jeg har liksom en tanke langt baki der om å ikke kjøpe garn i 2013, men fordi jeg vet at det ikke kommer til å gå, gidder jeg ikke det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Total nekt høres for skummelt ut for meg :P Men med måte er mer et mål :)

      Slett
  2. Du er definitivt ikke alene... ;)

    SvarSlett
  3. Planen er mer ut enn inn, men jeg orker ikke totalnekt på kjøp, for det blir jeg bare sur av. Men ja til sirkulasjon i garnlageret, noe inn, noe ut.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sure folk liker vi ikke så kos deg med å sirkulere så har vi deg glad i et år til :)

      Slett
  4. Hei jeg heter Guro og er også medlem i Anonyme Garnhamstrere (AGH) ;-) Skal også prøve meg på samme forsett som deg - mer ut enn inn:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle vært en sånn "liker-knapp" her.

      Slett
  5. Nyydelig nøster med farger helt etter min smak! Løøøvli!

    SvarSlett
  6. Det høres ut som en god plan! Jeg hadde store planer om å bare strikke fra lageret i år, men innser vel at det ikke lar seg gjennomføre- jeg er altfor glad i garn til det. Dermed blir det sparing per 50 gram jeg strikker opp, så har jeg ei gulrot i andre enden i stedet.

    Godt nytt strikkeår til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser det er mange som prøver på det :) Blir spennende å se hvor mye du har i slutten av året!

      Slett
  7. Kjenner meg veldig godt igjen! Jeg har også et anseelig garnlager som ikke ser ut til å minke nevneverdig. Jeg prøver stadig å bruke av det, men er dessverre alt for glad i å fylle på med nytt, deilig garn. Sukk...

    Godt nytt år til deg, og takk for hilsen på bloggen min :)

    SvarSlett
  8. Du må jo selvfølgelig ha et lite (eller stort) lager før du kan begynne å slanke det. Du er nok i godt selskap med veldig mange andre garn-hamstere, uten at jeg skal nevne navn her (kremt). Lykke til med både økning og minskning av lageret! :)

    SvarSlett
  9. Morsomt! Kjenner meg alt for godt igjen. Eg kjem stadig heim med nye garn i fine fargar, og korga er overfull for lenge sidan! Men trur ikkje ei tom korg hadde vore like mykje inspirasjon i:-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...