lørdag 24. november 2012

Rillestrikkede votter

Nok en julegave er ferdig, rillestrikkede votter fra nøstebarna. Vottene er strikket på pinne nr 3 i dobbelt Silja fra Gjestal, med litt nylon i garne blir disse slitesterke og gode. Gikk med 40gram garn til et par. Mottakeren er ikke rukket å bli så stor enda så strikket størrelse 1-2 år men med en liten tommel og litt kortere. Var veldig usikker på å sy dem sammen, men det gikk overaskende fint og sømmen viser ikke noe særlig :)

Begynte egentlig først på dette paret MEN typisk så måtte jeg gå tom for den ene fargen. Da ble det et nytt par til julegave. Strikket vottene ferdig for selv om de ikke er den fineste julegaven så må da de kunne brukes som barnehagevotter for noen ?

Siden begge parene er strikket av rester har jeg slanket restene med hele 80gram ! Kjekt å huske på å se i den kurven først og ikke alltid ta et nytt nøste :)

Snart ferdig med julegavene så da er det annet strikk! Glede :)

Stine

7 kommentarer:

  1. Kjempefine!..og virkelig godt å få minsket lageret:)
    Ha ei god helg videre, klem;)

    SvarSlett
  2. Hyggelig gave, -man kan jo aldri få for mange av små votter!

    SvarSlett
  3. Flott gave! Og ja - de duger nok som barnehagevotter :) Du kan jo f eks pynte tuppen med noe, hvis du vil? Lilla knapper eller heklet blomst el lign i et annet lilla garn? :)

    SvarSlett
  4. Kjekke votter og nydelig farge!

    SvarSlett
  5. Hei. Vil du dele oppskrift? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften finner du i boken strikk til nøstebarn, kan være den ligger som mønster i nettbutikken deres også, det kan jeg ikke svare helt på :)