lørdag 10. november 2012

Myk start


Jeg har "fått" meg ny bok, Myk start :) Denne boken har jeg hørt mye fint om og sett mange flotte plagg fra, så den "måtte" inn i samlingen av strikkeoppskrifter.
 
Er straks ferdig med første prosjekt så da kommer bilde. Liker det jeg ser i boken, men det jeg ikke liker helt er at det er mye montering :/ Men det er vel kanskje en vanesak? Uansett fornøyd med et nytt bidrag i samlingen *hamstringen* :) Noen gode tips til hvilken av oppskriftene det er verdt å begynne med?
 

Nå er det bare å gjøre ferdig de tre prosjektene jeg har begynt på og strikke to julegaver til så kan jeg begynne på et nytt og spennende prosjekt :) En må være litt streng innimellom ;) MEN før det må jeg skrive en oppgave som skal leveres neste uke, hu hei så kjekt :/


11 kommentarer:

  1. Jeg holder på med bodyen nå, og den er både fin og gøy å strikke (syns jeg). Har bare lånt boka på biblioteket så langt, men ser mye jeg liker i den, så det er godt mulig den havner i hylla mi også etterhvert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er den jeg og holder på med, var helt grei å strikke til jeg begynte på armene hehe

      Slett
  2. Denne boka er super! Min favoritt er djevellua i tynn alpakka, men jeg har også strikket blant annet en rillestrikket bukse og mykeste myke jakke derfra, og et babyteppe. Veldig fornøyd, men som du sier er det mye montering! Grunnen er jo at det skal være enkelt for nybegynnere, men montering kan jo skremme en stakkars fersking ;) I flere av oppskriftene kan man strikke rundt fremfor å montere, f eks på djevellua.

    SvarSlett
    Svar
    1. Får prøve eg litt frem på å strikke rundt for er jo så mye fint :)

      Slett
  3. Enig med deg at det er mye montering. Men som Synnøve sier kan man strikke rundt. Jeg gjorde det med selebuksa, men strikket da i glattstrikk. Mykeste myke jakkene kan man også slå sammen for og bakstykkene :) Du finner nok ut av det! :)

    SvarSlett
  4. Enig med deg i at dette er en bok man bør ha i samlinga ;) Gøy å bla i for inspirasjon og mange søte småplagg.

    SvarSlett
  5. Ja, Myk start er ein av favorittane mine i strikkebok-hylla! Sjølv om eg enno ikkje har strikka så mange av oppskriftene derifrå.
    Å berre LESE i boka er underhaldande: Langhelle skriv friskt og humoristisk, og fotoa hennar er herlege. Eg likar også veldig godt at ho legg vekt på å strikke med naturmateriale og ikkje syntetisk. Berre eit lite MEN: i mi utgåve (2007) er det ein del feil i oppskriftene (... men eg fann då ei retteliste på mykstart.blogspot.no).

    Mine favorittar er f eks Babysokker på to pinner side 39 osv, og Liten lue s. 69. Små, raske prosjekt som er fine barselgåver!
    Eg har også strikka mange bleiebukser (s 96) til eigne ungar.

    Det som enno står på ugjort-lista/ynskelista er f eks Mykeste myke jakke (s 20) og bodyen som du no strikkar på! Er spent på å sjå resultatet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for gode tips! Både på rettelser og på favoritter :)

      Slett
  6. Det er en super bok! mange søte mønstre.

    SvarSlett
  7. Jeg ELSKER den boka! Mange supersøte plagg. :) Mine favoritter av det jeg har strikket derfra er Bestemorteppe og Mykeste myke jakke. Lykke til med mange prosjekter herfra!

    SvarSlett
  8. Gratulerere med min bok! Synes denne er bre utrolig fin. Min favoritt er denne lua her
    http://varmemasker.blogspot.no/2012/02/akkurat-passe.html. Den brukte vi veldig mye og den satt godt og var veldig søt på. Liker også veldig godt den rillestrikkede buksen, men anbefaler å strikke den rundt istedenfor frem og tilbake. Slipper en del montering da.
    Kos deg med mange nys søte strikktøy:-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...