torsdag 1. november 2012

Kronepannebånd oppskrift

Da prøver jeg meg på en liten oppskrift på prinsesse/prinse pannebåndet. For som noen av kommentarene sa, og som jeg er helt enig i, kroner kan brukes av gutter også! En flott liten prins i en blå/ grønn krone blir nok et fint innslag i nabolaget :)

Jeg strikket pannebåndet i Lima fra drops, strikkefasthet 21x28 på pinne nr 4.

La opp 15 masker på pinne nr 4, strikker riller, på toppen øker du en maske hver omgang til du har 24m, da "snur" man og strikker to masker sammen til man har 15 m. (altså strikker opp øker en strikker ned, strikker opp øker en strikker ned, osv)

Strikket til jeg hadde 5 topper og satser på at pannebåndet vil passe til mine små prinsesser på 3, 4 og 5 år :) Er hodet litt større så strikk på en ekstra topp, enkelt og greit ;)

Tov i maskin og strekk til ønsket størrelse før man tørker. Min erfaring er at slike plagg går seg litt til etter litt bruk også :)

Håper dette var forståelig og at noen får bruk for oppskriften. Kan ikke få nok prinsesser og prinser :)

Stine

7 kommentarer:

  1. Tusen takk for oppskrift og inspirasjon :-)

    SvarSlett
  2. Så flott med oppskrift! Da skal nok jentene mine også få prinsessekrone! Tusen takk!!

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Da får jeg sette meg ned og eksperimentere litt så har jeg julegaver til tre små prinsesser!

    SvarSlett
  4. Suverent! :-) jeg som hadde tenkt å legge meg nå.... ble liiiiitegranne sent i går ;-p må legge opp til krone først tror jeg ;-)
    Takk for at du delte!

    SvarSlett
  5. Så fine de ble.
    Denne må jeg prøve.
    Takk =)

    SvarSlett
  6. Nå skal det strikkes prinsessekrone til nieser, takk for oppskrift!

    SvarSlett
  7. Herlig. Tusen takk for mønster, det er allerede brukt flere ganger. Og starter på et nytt et i kveld, tenker jeg.