søndag 18. november 2012

Endelig!

Det begynte engang i sommer, jeg hadde ikke noe å strikke på, en venninne var på besøk og jeg dro frem noen garn nøster jeg ikke helt viste hva jeg skulle bruke til og nøstebarn boken. To kloke hoder fant ut at knall grønn og blå rullegenser må da bli knas? Med fritt mot satte jeg i gang og ble ferdig med bol og en og en halv arm før det sa stopp, genseren ble lagt vekk.
 
Men nå satte jeg meg et krav, kun julegaver og påbegynte ting skulle bli ferdig før jeg får begynne på noe annet. Må vel si at lysten til å strikke denne genseren ferdig ikke var helt tilstede. Men veldig kjekt at den er ferdig, så slipper den å gnage på strikkesamvittigheten min!
 
Genseren er strikket i Silja fra Gjestad et blandingsgarn med 80% ull og 20% nylon. En tynn og god genser strikket på pinne nr 3. Uten å ha prøvd nøstebarn sine klær på noen barn, her fyller vi opp gavekurven, så følger jeg andre og har strikket genseren i størrelse 4år med lengden til 6år. Satser på den vil passe til en 4åring. Jeg har også byttet ut rullene med riller, så teknisk sett er det en rullegenser med riller fra nøstebarna. J 230gram av lageret gikk med til denne genseren. Eneste jeg ville endret på genseren er at halsen er alt for vid :/ Men veldig fornøyd med at jeg faktisk greide å hekle en knappe stolpe J Veldig dårlig lys å ta bilder i, men kanskje det under viser best fargene :/
 
Når jeg skulle velge knapper stod det mellom den blå, grønne og røde, men når jeg la dem på for å se hva som ble best ble det alle tre + en oransje. Når genseren var så knesj i fargene så kan vel knappene være like spreke? J Knappene er kjøpt på ebay, anbefaler alle å ta en tur innom der.
Nå skal jeg bare gjøre ferdig en innlevering før jeg kan kose meg med julestrikking !
Stine




12 kommentarer:

  1. Noen ganger må man bare sette sånne krav til seg selv. Det er ikke så gøy alltid, men da blir man i hvertfall ferdig. Og så slipper man at noe ligger og gnager på strikkesamvittigheten (likte det ordet!)
    Kjempefine farger! Og det ble ekstra knæsjt med de knappene på :)

    SvarSlett
  2. flott genser i hærlige farger
    Har en skappel-lignende genser liggende som ikke vil bli ferdig ..... og det blir ikke lettere å gjøre den ferdig nå som den ligger uten pinner (for de er opptatt med julegave- strikk) .......
    Fin, fin søndag til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser den, skappel må no være kjempe kjedelig å strikke! Har lenge vurdert å kjøpe garn å strikke meg en sånn men veldig redd den aldri bli ferdig hehe

      Slett
  3. DEILIG å bli ferdig med sånne som ligger og gnager :) Og så ble den jo veldig fin, kule farger og knapper!

    SvarSlett
  4. Så kjekt å bli ferdig med et påbegynt prosjekt! Enig med deg ang knappene, de ble veldig fine til! Knæsjt og sprekt - perfekt for en 4-åring :) Skulle gjerne sett den berømte gavekurven din, den må jo være ganske stor?!

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ja den begynner å romme noen plagg, men har også vært flink å gi vekk og solgt litt :) Men kanskje det må komme et bilde snart!

      Slett
  5. Så flott genseren ble, herlig når man får strikket ferdig, og ta tak i nye prosjekt. Jeg har funnet fram koftene til tvillingene, begynte for mer enn et år siden og har fire ermer å strikke.... bare må bli ferdig, heldigvis jeg strikker stor str. Ha en fin ny uke hos deg!

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser og herlige farger! Så flink du er å fullføre ufoer:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha hadde eg vært flink så hadde eg ikke hatt ufoer ;)

      Slett
  7. Knallfin genser!
    Har veid den blågrønne nøstebarndressen i dag, 240g.
    0-6mnd i dobbel alpakka fra drops.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Alltid kjekt å vite.

      Slett
  8. Takk for hyggelig kommentar:)
    Nydelig genser dette og så flott med de fargene!
    Du strikker mye flott, ser jeg;)
    Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...