tirsdag 27. november 2012

Enda en lue...

 
 
.... og enda en julegave er ferdig :) Vi er fadder på hver vår 11år gamle jente, to jenter som er helt forskjellige og derfor kan man ikke gi samme gaven. Når hun ene får lue med sirkler fra Arne og Caros. Så er hun andre litt mer jente jente og får lue fra Touch Of Vanilla sin blogg. Luen har egentlig en stor heklet blomst på seg, men er litt usikker på om det vil passe til en 11åring? :/ Syntes luen ble fin uten også jeg :)
 

Siden jeg ikke brukte samme garnet og siden luen ikke skal passe til en 2-3 åring så gjorde jeg noen endringer :) Luen er strikket i Lima fra drops 65% ull og 35% alpaca på pinne nr 4, gikk med 68gram. La opp 96 masker og strikket nesten som mønsteret. Fargen er en blanding mellom de to bildene over, og siden jenten er litt mørk i huden tror jeg nok den vil blir veldig fin på :) MEN er ikke sikkert hun er like enig så tror jeg må sende med en byttelapp også her ;)

Tror jammen meg at jeg må ha en slik lue selv også :)

Stine

8 kommentarer:

  1. Kjempesøt lue! Det strukturmønsteret er så fint:) Den lua kommer helt sikkert IKKE i retur;)

    SvarSlett
  2. Fine huer!! Den siste hua held eg også på å strikke no, følger same oppskrift som deg. I oppskrifta står det at den skal vere 22 cm før felling.. syns dette virkar så longt. Kor long er di?

    SvarSlett
    Svar
    1. strkket 14 omganger med mønster rep før jeg begynte fellingen :)

      Slett
    2. Ok, då må det vere ein feil i oppskrifta. Takk for rask tilbakemelding, alltid greit i en akutt strikkesituasjon ;)

      Slett
  3. Kjempelekker! Jeg tror fint du kan ha en heklablomst på, det passer både barn, ungdom og voksne, synes jeg:)

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Sånn lue fikk jeg og lyst på, men det får vente til etter gavestrikket her hos meg er ferdig.

    SvarSlett
  5. Kjempeflott lue!! Den så skikkelig god ut:-) Tror det skulle passe fint for en 11 åring med blomst på jeg!

    SvarSlett
  6. Skikkelig fin lue! Jeg gjetter på at hun blir fornøyd!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...