tirsdag 13. november 2012

En liten fuggel..


«Men hvis eg ser en liten fuggel, som fyker lavt på gylne vinger, då pukk eg an ned med mine hender….» Fuglemammas omslagsboddy fra min nye bokglede Myk start, ser ut som at man ikke kan få så mye mat om man skal bruke denne. Gleden er at ribb strekker seg og heldigvis så skal de i denne størrelsen vokse ut av klærne sine i motsetning til andre *kremt*

Trodde egentlig jeg var lei av sånt strikk etter undertrøyen/vesten fra nøstebarn boken, men den gang ei ! Gikk fort å strikke helt til jeg skulle begynne på armene TILTAK ! var rett før det ble en boddy uten armer, tviler ikke på at jeg brukte like lang tid på første armen som på selve boddyen :/ Men nå er den strikket, sydd sammen i sidene, festet tråder og fått knapper J

 
Strikket i baby merino fra drops på pinne nr.3 gikk med hele 109 gram. Er strikket i størrelse 3-6 måneder. Tror jeg kommer til å strikke delen inni boddyen halv hvis jeg skal strikke den engang til. Tror nok også den er fin uten armer, noen som har prøvd det? Knappene er kjøpt på ebay, er treknapper, men de er glatte så lett å knappe.


Fant en blomst som har overlevd frost, "snø", vind og regn så tenkte jeg skulle dele min lille hverdags glede. Men katten ville også se på denne flotte blomsten og tok seg like godt en tur over boddyen. Så den fine hvite boddyen ble fint dekorert med svarte potespor, dekroativt? Han Sheldon mente vel at også han måtte sette sitt spor i bloggen ;)
 
Stine

8 kommentarer:

  1. Der er den jo! Så fin den ble. Jeg har kommet til armene på min nå...og kan tenke meg de er ganske gørr! Jeg har brukt opp garnet i den fargen jeg startet med, så vurderer å enten lage uten armer, eller å strikke på noen i en annen farge. Men ingen tvil om at helhvitt er en vinner på denne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spørst vel litt kas farge boddyen din er i? Du får leke deg litt med fargesirkelen, gjøre din gamle kunst og håndtverks lærer stolt over at 9-klasse kunnskapen sitter ;)

      Slett
  2. Nydelig i hvitt! (men skjønner at det er tålmodighetsarbeid...)

    SvarSlett
  3. Så nydelig body!
    Masse ribbestrikk, tålmodighet er en dyd ;O)
    for det blir jo så fint da!
    Godt å ha den ferdig nå da :O)

    SvarSlett
  4. denne bodyen var jo bare nydelig da, og det er utrolig smart med ribb som utvider seg .....
    Strikka body til datra mi, som nå er 4 år - og da fantes det ikke mønster, så jeg måtte dikte selv. Ribbestrikk og korte ermer - og hun kunne bruke den hele 1. leveår
    Flott blogg med masse inspirasjon
    ha en fin,fin onsdag

    SvarSlett
  5. Kjempeskjønn! Denne er en av favorittoppskriftene mine fra Myk Start - selv om jeg er enig i at den er litt kjedelig å strikke;-

    SvarSlett
  6. Så søt!! Og praktisk!! :) ;)
    takk for besøket;)

    SvarSlett
  7. Så utrolig skjønn! Denne bodyen er virkelig en favoritt, den ligger på lista til en vakker dag det måtte passe å strikke den! Og bildene dine var så fine, perfekt bakgrunn for det nydelige hvite plagget:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...