torsdag 18. oktober 2012

Undertrøye, et første innhugg!

Første innhugg hvis man kan kalle under et nøste brukt et innhugg? i det nye garn lageret mitt J Koser meg med nøstebarn boken, er så utrolig mye fint og har lyst å begynne på alt på engang! Denne gangen ble det en liten babyundertrøye. Den er som dere kanskje skjønte, hvis dere har vært innom meg før, strikket i Baby Merino fra drops, kjøpt på salg, skummelt med salg for lommeboken, men utrolig kjekt for kreativiteten!


Strikket den på pinne nr 3 og vil da tilsvare i følge boken en størrelse 4mnd, men kan vel si jeg syntes den ser mye mindre ut, men hva vet jeg? ;) Gikk med «hele» 40g garn. Var ikke helt begeistret for garnet med første møte, så feil kan man ta, det er deilig mykt etter å ha blitt surret litt rundt pinnene. Anbefales J

 
Greide ikke å bestemme meg for hvilke knapper jeg ville ha og da er det greit at noen andre kunne ta valget! Fint ble det også J
 
Må bare vise de «flotte» vernestøvlene jeg lånte for å løpe ut i kulden å ta bilde, tviler ikke på at hele dalen så at jeg spradet rundt på tunet! Ikke det at det bor så mange her :/ At de er 6-7 nr for store gav også god klang mellom husene, nesten som jeg fikk lyst på egne, ble helt glad av fargen! J

Må tilslutt bare si takk for mange flotte kommentarer på forrige innlegg, setter veldig stor pris på både kommentarene og all inspirasjonen dere gir meg gjennom egne blogger J

Stine

8 kommentarer:

  1. Så nydelig! Innser at det bare er å gå til innskaffelse av den boka, masse fint å fylle opp gavekassen med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nøstebarn boken er helt fantastisk, enkle fin oppskrifter som man kan lett gi sin egen vri :)

      Slett
  2. Så søt den ble, liker godt denne klassikeren. Er helt enig i at merinoen til drops er litt snodig å strikke med, men deilig i bruk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og det var enda godt siden jeg kjøpte meg et "par" nøster ;) Noenganger må man ha flaks :)

      Slett
  3. For en søt, liten trøye! :)

    SvarSlett
  4. Kjempesøt! Sånne vester er utrolig kjekke, og supre barselgaver!

    SvarSlett
  5. Nydelig trøye, denne har jeg hatt lyst til å strikke mange ganger :)

    SvarSlett
  6. Flott trøye/vest! Den er helt sikkert passelig - ribbestrikk er jo veldig tøyelig :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...