fredag 12. oktober 2012

Sparkebukse med fot- uten fot

Koser meg med strikking, en og en halv måneds pause gjorde godt. I helgen strikket jeg en liten bukse, tok bare litt tid å manne meg opp til å montere den, rart det der.... Er faktisk første babyplagget jeg har strikket, har en jakke som ligger uferdig ups må nok ta den frem snart, begynte på armene men fikk det ikke til så kanskje jeg må lure det til på en annen måte :/


Har verken vasket eller dampet buksen før foto, rett og slett fordi jeg er litt lat i dag! Så litt striper etter strikking er der som en sjarmerende? detalj. Litt små sol kan man ikke klage på om høsten selv om det ødelegger bildene.

 Jeg fortsatte på strikk etter nøstebarn boken, denne gangen ble det en sparkebukse med fot - uten fot. Buksen er i størrelse 0-3 måneder, men har strikket den litt lengre enkelte plasser. Buksen er strikket, på p nr 3, i Baby Alpaca Silk fra drops, et deilig mykt garn jeg hadde på lager. Står at det ikke kan vaskes i maskin, men mener å husket at hun i butikken sa men kunne? *gruble* Buksen veier 93g, så nesten to nøster mindre i garnlageret :) Lurte på å hekle kanten rundt buksen med en annen farge men syntes det er kjekt at buksen er nøytral og kan brukes av begge kjønn.


Knappene er fra min lille knappe runde på ebay, gule treknapper. Tror jeg snart må ha meg en ny runde, er små mye fint! Og knapper trenger man jo alltid ;)


Legger buksen inn i utfordringen hos pinnekroken. Tema deres denne måneden er høst og i min verden er brun og gult fine høst-farger  :)

Stine

13 kommentarer:

  1. Kjempesøt sparkebukse:) Hadde denne til min yngste gutt og den var gullegod! Ser ut som du har hatt litt av et utenlandsopphold. Du har sikkert opplevd litt av hvert. Imponerende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt å høre at buksen er god :) Kenya var fantastisk, en utrolig opplevelse på godt og vondt..

      Slett
  2. Helt enig med deg, brunt og gult er nydelige høstfarger! Buksa så herlig ut.

    Takk for bidraget til Pinnekrokens høstutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  3. Kjempefin, den blir deilig for en liten kropp :)

    SvarSlett
  4. Nydelig bukse i flotte høstfarger :-)

    SvarSlett
  5. Den blir nok deilig ja!! ...og sol kan man jo ikke klage over... ser bare ut som deilig høstvær på bildene;) _Her blir jo sola heeeeelt borte en periode, så ethvert solstreif nytes med takk!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei høstsol kan man ikke klage på :) Men helt borte er eg glad an ikke er her!

      Slett
  6. Sikke nogle fine bukser. Hvad hedder den bog mon som de er fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Boken heter "strikk til nøstebarn", en kjempe flott bok med mange mønstre :)

      Slett
    2. Tusind tak! Den vil jeg se om jeg kan få fat på ;-)

      Slett
  7. Kjempefin sparkebukse, og veldig praktisk uten fot :) Fin høststemning på bildet også! Når det står håndvask på garnet, så betyr dette at garnet ikke er superwashbehandlet. Du kan altså ikke vaske plagget på 40 grader i maskinen. Men de fleste maskiner i dag er skånsomme nok i massevis, hvis du bare bruker ullprogram og max 30 grader, og egnet vaskemiddel for ull. Jeg vasker alt ulltøyet i huset på denne måten, også nøstebarnulla og hjemmestrikkede plagg laget av garn som er merket med håndvask. Hos meg går det helt smertefritt og jeg har aldri fått ødelagt et eneste plagg ved maskinvask. Det kan likevel være lurt å prøve seg frem med et plagg det ikke er så nøye med, for å teste ut hvordan din vaskemaskin oppfører seg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Var ullprogram jeg også tenkte kanskje kunne funke, takk for tips!

      Slett
  8. Nydelig bukse! Den har god passform, vi brukte vår mye til datteren.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...