tirsdag 30. oktober 2012

Prinsessepannebånd


 
Har mange små prinsesser rundt meg som skal få julegaver, så hva passer ikke bedre til prinsesser enn en krone? Leitet lenge etter oppskrift på tovede prinsessepannebånd på nettet uten store lykken. MEN prinsesse kroner til mine prinsesser skulle det bli og heldigvis så traff jeg på prøve feile metoden!
 


Pannebåndet er strikket i Lima fra drops et deilig mykt blandingsgarn med ull og alpakka. Gikk med 39 gram garn. Strikket først en krone for å se om jeg hadde bommet helt, heldigvis ikke! Så nå holder jeg på med de to siste J

Denne julen blir hodeplaggenes jul, ikke store plaggene, men det er tanken som.. osv.. ;) Krysser fingrene for at småprinsessene mine like kronene og ikke minst, at de passer! Kan skrive opp å legge ut oppskriften jeg brukte hvis noen andre leter etter det samme?

Stine

8 kommentarer:

  1. Kjempe stilig! Kunne nok ha vært stas for mine tre nieser det der ja! =D

    SvarSlett
  2. Kunne virkelig trengt oppskrift på det ja, du hadde vært en engel om du kunne tatt deg tid til å skrive oppskriften og publisere den! Er ikke så kjempeflink til prøve-feile-metoden, blir så irritert når jeg ikke får det til :P

    Flott blogg forresten, du har fått deg en fast leser i meg :D ha en strålende dag videre!!

    SvarSlett
  3. skriv gjerne ned hvordan du gjorde det. Hvilken str er det ca tror du?
    jeg har en som blir to år i januar. gutter kan vel ha kroner de også? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Seff kan gutter ha krone! Oppskrift skal komme :) Har ikke prøvd det på noen men de som skal få er mellom 3 og 5 år. Jeg strakk det ikke så mye for vet at det utvider seg litt ved bruk og man kan dra i det litt senere :)

      Slett
  4. Prinsessepannebånd er en favoritt hos små prinsesser!! Også i roooosa da:) Det blir nok en super julegave!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Rååååsa må det være ja! hehe

      Slett
  5. Finnes det noen prinsesser som ikke liker rosa pannebånd?! Det nekter jeg å tro ;) Dette blir populære gaver! PS! Prinser er også fine i kroner, f eks i (konge)blått eller grønt? :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...