torsdag 25. oktober 2012

Nøytraljakke

Denne jakken har jeg sette på flere blogger og syntes den er kjempe fin. Så når den dukket opp på en blogg igjen når jeg tilfeldigvis hadde handlet baby merino garn så måtte det bare bli mitt neste prosjekt.


Liker alt ved jakken, utenom alle vrang maskene *phu*, men når resultatet blir så fint så gjør det ikke noe J Mønsteret i jakken gjør den i mine øyne kjønnsnøytral og det er jo alltid kjekt når man ikke vet hvem den heldige eieren skal bli. Satte bare to knapper i for syns skyld, vet ikke om eieren blir en jente eller gutt så da kan jeg heller velge knapper når den tid kommer. Selv om jeg hadde veldig lyst å sette sennepsgule knapper i hele jakken så greide jeg å styre galskapen min.

Løp ut mellom haglebygene, men ikke lett å ta bilder når det blåser liten storm :/
Modellen heter Lille Ivanhoe, et fint gratismønster som er lett å skjønne.  Jakken er strikket i Baby merino fra drops, på pinne nr 3. Så lenge varte de planene :/ Kjøpte denne gangen utrolig nok garn på salg med  en plan om hva nøstene skulle bli til. Jeg strikket et plagg som planlagt før jeg endret alle planer og strikket denne jakken, skikkelig crazy! Men ble den ikke fin vel ? J Gikk med 141 gram av garnhamstringen min.

Jakken er i følge oppskriften i en størrelse 6-12 måneder, trodde hun, for hun som meg hadde ingen å prøve den på, så får vente i spenning J Noen andre som har erfaringer med denne?

Husk også "gi vekken" min på onsdag :)

Stine

18 kommentarer:

  1. Å, den var kjempefin!! Sennepsgule knapper er kjempekult, kjør på =))

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skumle er at alt begynner å få et hint av sennepsgult for tiden ;)

      Slett
  2. så skjønn! Ser ut til at det garnet passet perfekt til - strukturen ble så definert og fin! Stemmer også for sennepsgule knapper;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ble veldig bra struktur med det garnet :) Godt sennepsgul-galskapen min støttes ;)

      Slett
  3. Oh, så fin denne var :) Må pinne den straksens!

    Tøffe knapper, bruk dem :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott jakke som er klar for mottaker;) Strikkeplaner er til for å endres... Jeg kjøper også ofte garn til bestemte prosjekter som får seg andre oppgaver etterhvert... Ny inspirasjon gir nye prosjekter!!!

    God helg til deg!!

    SvarSlett
  5. At den ble fin, ja! Det er jo dette som er så gøy med strikkingen, planene kan endre seg i en fei :)

    SvarSlett
  6. Ingen erfaring med jakka, men jammen var den flott og jeg eeelsker fargen!

    SvarSlett
  7. Det var en veldig fin jakke. Så masse fint du lager! Det var kjekt å oppdage bloggen din, legger meg til som følger.

    Alt godt for helgen ønskes deg

    klem

    SvarSlett
  8. Det var en veldig fin jakke. Så masse fint du lager! Det var kjekt å oppdage bloggen din, legger meg til som følger.

    Alt godt for helgen ønskes deg

    klem

    SvarSlett
  9. Hei
    Et lite innspill på prinsessekroner
    Jeg bruker dobbeltråd finull og pinne 6. Legger opp 17 masker og legger opp en maske hver annen pinne til 25 eller 24 masker ( avhengig av str.) så feller jeg av en maske hver annen pinne til 17 masker. Lager 5 slike topper.
    Ser at i mange oppskrifter legger de opp 12 masker, det syns jeg er for lite.
    Går med litt over 1 nøste til den største str. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Fant ikke noe oppskrift så bare prøvde meg frem :) Ble nesten som det du skrev så har tydeligvis ikke bommet helt :) Mine ble nok litt mindre men er ikke store tuppene som skal ha de så satser på de passer.

      Slett
  10. Veldig fin jakke du har strikket!

    SvarSlett
  11. Utrolig fin jakke! Nå fikk jeg enda mer på lista mi....
    Fin farge og syns også det passer fint med de knappene :O)
    Takk for inspirasjon
    Nina

    SvarSlett
  12. Nyydelig!! Den fristet..! Flotte bilder du har tatt også:-)

    SvarSlett
  13. Dette er det nydeligste jeg har sett på lenge. Helt fantastisk jakke!

    SvarSlett
  14. Kjempefin jakke som jeg må stikke til guttene mine! Takk :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...