mandag 22. oktober 2012

Islenderlue


 
Å bo med en strikker betyr ikke automatisk at man har mye strikkeklær. Drops hadde atter engang salg, denne gangen på alpakka garn. Tanken var å kjøpe noen nøster til noen julegaver da tanken om at selv om jeg har mange luer i dette huset så er det andre *kremt* som bor her som ikke har sååå mange hodeplagg.



Sendte over noen hefter med luer i og han fikk velge seg to. Første valget falt på islenderluen fra Arne og Carlos, finnes i Dale garn sitt hefte nr 234. Fargene skulle være hvit og grå, ni trist, men er det de fargene man vil ha så er det vel de fargene man skal få? Vi er ganske snille vi som strikker nemlig!

Får man lue må man betale med å ta bilde med luen på, sånn er også livet med en strikker, kan ikke bare ha goder ;) Ikke det beste bildeværet, men man tager hva man haver, skal man vente på fine været kan man vente lenge! Fikk beskjed om at «eg hakke vært sånn derre modell før eg så bare ta bilde når eg plukker plommer du!»  Helt greit det, bilder er bilder!

Luen er strikket som pausestrikk mellom andre prosjekt. På pinne nr 4 så går det fort. Eneste jeg syntes er at luen ble litt lang, men eieren ble nå fornøyd! Strikket i Nepal fra drops, gikk med 93g, så har ble det litt rester, typisk! Rester eller ikke, man er nå et steg nærmere vinteren..

Tar også denne inn til Pinnekrokens Høst utfordring :)
Stine

8 kommentarer:

  1. Med konkrete fargeønsker blir den nok flittig grukt;) Herlig med litt pausestrikk! Bare å se at noe blir ferdig innimellom... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja en herlig følelse at noe faktisk blir ferdig hehe må bli strengere med meg selv å ikke begynne på så mange ting på engang :/

      Slett
  2. Det var en fin lue for menn! Synes fargene kledde han godt jeg, og den blir sikkert mye brukt også. Det er visst noen her i huset også som ikke har så mye luer og denslags. Kanskje jeg skulle strikke en lue jeg også? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Likte modellen jeg også :) Kjekt med noe til menn, finners ikke så alt for mange oppskrifter så kanskje derfor de mangler litt i skuffer og skap på strikke fronten?

      Slett
  3. Veldig fin lue, og absolutt kledelige farger!

    Takk for bidraget til Pinnekrokens høstutfordring!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  4. Fin lue, og er mottakeren fornøyd er vel alt bra da!?

    SvarSlett
  5. Hehe, nei det er aldeles ingen sammenheng mellom antall strikkeplagg i kjærestens skuff og antall garnnøster i min(e) skuff (er)! Flott lue i fine farger - min kjære ville ikke vært så vågal og valgt lys grå og hvit, her går det helst i koksgrå, mørk grå og sort! Med andre ord: du bør bare være fornøyd ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei nok av garn her også men mindre med oppskrifter som er fin til herre :/ Hehe har du en sånn avansert en du, han her sa bare grå så då får han ta den grå han får ;)Luen er i god bruk så det er vel et godt tegn :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...