mandag 6. august 2012

Mariusgenser


Endelig har jeg strikket ferdig noe ! Mariusgenseren er en klassiker som jeg aldri blir lei. Den er kjempe fin i de tradisjonelle fargene, men gjør seg også utmerket i andre farge kombinasjoner :)
Denne genseren skulle egentlig være en julegave, men tuppo ønsket seg monsterbukse fra "tante" isteden, og sånne ønsker må man høre på :) Men siden garnet var kjøpt så måtte jeg jo strikke den.


Genseren er strikket i Rubin, så dette er en god tykk genser :) Fargene er brun, hvit og lyselilla. Genseren er strikket i størrelse 4år med lengden til 6år, litt påvirket etter nøstebarn strikkingen ;) Mønsteret er fra Sandnes klassikerhefte Tema 10 barn2010. Bildene ser litt flekkete ut, men man kan ikke klage på solen denne sommeren!


Så denne får kose seg i gave kurven en stund, en nye liten jente som trenger gave må vel komme :) Da er det bare et par ufoer igjen :/

Stine

8 kommentarer:

  1. Kjempefin! Marius er og blir en favoritt:-)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin!!

    Jeg synes klassikerne i andre fargekombinasjoner er kjempe fint jeg!!
    Og Marius er absolutt en favoritt hos meg der!!


    Ha en fin kveld =)

    SvarSlett
  3. Dette mønsteret kommer jeg tilbake til igjen og igjen... og prøver stadig i nye farge kombinasjoner!!! Den slår alltid an, som mitt tantebarn kalla den; snø og istapp genser:) Sånn kan en jo også se den!

    SvarSlett
  4. Det er jo snart jul, så du får vel fort avsetning på denne ;) kjempefin!

    SvarSlett
  5. Så søt den var:) Marius er virkelig en klassiker jeg aldri blir lei:)
    Og for en fin blogg du har! Skal legge meg til som følger, sånn at jeg kan komme innom her igjen:)

    SvarSlett
  6. Så fin!Den går jo aldri av moten, så du kan jo la den ligge leeeenge før du gir den bort.
    Og du spurte meg hvordan jeg fikk tid til å strikke så mye. Svaret er at når det er 40 varmegrader ute, så er det ikke så mye annet å finne på. Og så har jeg strikketøyet med uansett hvor jeg går.Hekta!! Holder på med et par nye mønster nå, men vi får se når de kommer på papiret....

    SvarSlett
    Svar
    1. Varme, sukk, det hadde vært noe i norge ;) Å nytt mønster, så spennende :)

      Slett
  7. Nydelige farger! Takk for inspirasjonen :-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...