tirsdag 17. juli 2012

Siklesmekke


For en uke siden la Synnøve ut en søt liten siklesmekke på bloggen sin, se her ! Hun fant mønsteret her ! Dette lille prosjektet passet garn lageret mitt godt ! Man skjønner det at jeg ble veldig inspirert av alle som strikket slike kjøkken kluter i bomull, jeg hamstret litt, les mye, bommulsgarn men klutestrikking er sjit kjedelig ! Ergo satt jeg igjen med mye fint bomullsgarn, merkelig det der..



Så når jeg så disse søte smekkene måtte det bare prøves :) Strikket de på pinne nr 3 og brukte bomullsgarn fra søstrene grene, gikk hele 12 g garn per smekke så ikke akkurat et garnslukende prosjekt ! Knappene er fra min ebay hamstring av knapper. Hadde først en stjerne i nakken før fornuften tok meg og jeg skjønte at små stjerner i nakken på babyer er søtt, men kanskje litt lite praktisk ;)



Fikk plutselig besøk når jeg tok bilder. Veldig spennende å være ute men meeeeget skummelt !


Stine

6 kommentarer:

  1. Herlige smekker! :)
    Har en liten som sikler en god del, så skal linke til deg dersom jeg kommer så langt at jeg strikker en. ;)
    Gjorde seg godt med stjerne-knappen som detalj!

    SvarSlett
  2. Ja, se der! Så fine dine smekker ble:) nydelig farge!! Det er kjekt med denne bloggverdenen der inspirasjonen flyter fritt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne inspirasjonen var super :) takker!

      Slett
  3. Hei!
    Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min! :)
    Har hatt meg en "runde" her på bloggen din, og jammen har du mye fint her! Mye fin inspirasjon!
    Ser du har laget fine siklesmekker, legger ved en link til noen fine siklesmekker som jeg oppdaget i fjor som jeg synes var veldig greie og fine tidsfordriv på ferie ( har strikket noen kjøkkenkluter på ferie i år, men er litt usikker jeg også på om dette egentlig er noe morro...... ;) Strikket mine smekker i Merino ekstra fine, et utrolig deilig garn, og fordel at det er ull når det blir vått på en barnekropp....
    Kos deg med strikk og Pus!
    Anita ;)

    SvarSlett
  4. Tji-hi....og her var linken jeg skrøt på meg....
    http://anitabjorkedal.blogspot.no/2011/07/babysmikke-scallo-pie.html
    ;)

    SvarSlett
  5. Disse var kjempe søte :)
    Eg syr somregel siklesmekker, men kanskje eg og sku prøvd meg på å strikka nåken. Har jo eit ganske stort lager av restegarn eg og.... :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...