fredag 22. juni 2012

UuuuHu! vottemønster

Da har jeg endelig greid å få frem et UuuuHu! mønster :)

Legg opp 38 m på strømpep 2,5 og strikk vrangbord 5cm (eller så lang som ønsket) Strikk en omg r mens du øker 6 m jevnt fordelt (44) og fortsett med mønster etter diagram. Fell i toppen som diagrammet viser.
UHU inni votten kan du selv velge om du vil strikke eller bare fortsette med mønster.
Veldig kjekt hvis dere linker til meg om dere strikker de. Mønsteret er ikke laget for videresalg.

Stine

39 kommentarer:

  1. Kjempe flotte !!!!
    Tatt en kopi av mønsteret. Så blir kanskje noen varme uhu votter til gudbarna innemellom det jeg holder på med :)

    Ønsker deg ei flott helg
    Klem fra Siv

    SvarSlett
  2. For noen herlige små votter. Knallfint mønster :O)

    SvarSlett
  3. Kjempesøte! Takk for mønster! :)

    SvarSlett
  4. Såååå kule votter!! Disse skal jeg jammen meg prøve meg på;) får to tantebarn ila høsten;) kjempe fint at du deler oppskriften;) skal kopiere den ja;)

    SvarSlett
  5. Å, disse var supersøte!
    Kanskje jeg skal overvinne mønsterskrekken og prøve på et par. De virker overkommelige.
    Ønsker deg en riktig fin sommer!

    SvarSlett
  6. Åå, disse var superskjønne! Takk for at du deler mønster:-)

    SvarSlett
  7. Veldig kjekt om folk linker hvis de strikker sånn at jeg og får se :)

    SvarSlett
  8. Nej, hvor er de altså søde. Jeg er ikke kommet så langt med min strikning at jeg kan lave mønster, men kender vist en som gerne vil forbarme sig. Bliver samtidig også nødt til at melde mig som fast læser af din blog, for du laver så mange fine ting ;-)
    Bedste hilsner Emilie

    SvarSlett
  9. Så søøøte de var. :D
    Takk for at deler mønster, har nemlig lenge tenkt at noe slikt skulle jeg ha prøvd å mekke mønster
    på for å strikke til snuppa på tre mnd så dette var perfekt. :D
    Ferdig med en allerede og skal i gang med nummer to snart. :)
    Legger meg til som følger for hit kommer jeg gjerne igjen, du lager mye fint.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  10. Da har jeg kjøpt inn garn til å strikke disse. Er de for små til en liten jente på 7 mnd? Tenker julegave.

    SvarSlett
    Svar
    1. De er litt mindre enn selbuvottene når jeg har strikket i babyull, kanskje du kan strikke i noe litt tykkere eller legge opp noen ekstra masker?

      Slett
  11. Tusen takk for flott mønster! Kunne du forklart fellingen litt mer for en nybegynner på vottestrikking? Skal det felles hver gang på hver side, en før og en etter "midtmasken" på hver side? Og skal desse felles hver sin vei, altså ene rett og andre vridd rett?

    SvarSlett
  12. Supersøte! Takk for at du deler mønsteret! :-)))

    SvarSlett
  13. Så søte. Har linket til mønsteret ditt på bloggen min. :)

    Er det forretsten greit om jeg bruker deler av det og lager mønster på damevotter med den ugla på? :)

    SvarSlett
  14. Jeg strikket vottene dine som del av en nylig overrakt barselgave. Har dessverre ikke blogg, så kan ikke linke til deg, men opplyste om opphavet til mønsteret på lappen som fulgte med uglevottene. Kjempekoselig mønster, blir nok flere av sorten! :) Tonje (tonje_e@hotmail.com)

    SvarSlett
  15. Hei hei!
    Har brukt uglemønsteret ditt på en liten tunika. Den kan sees på bloggen min. Takk for lånet av mønsteret. :-)

    SvarSlett
  16. Så fine votter. Disse tror jeg nok jeg skal strikke i høst ja. Takk for at du deler oppskrift og mønster.
    Ha en fin dag.
    Hilsen Tone

    SvarSlett
  17. Hei. Disse vottene var kjempesøte! Vil nok strikke flere av disse, så har jeg noe på lager om en liten jente eller gutt skal dukke opp i nærheten :)
    Vil linke til deg om jeg publiserer noe med vottene, så klart (er jo bibliotekar, og derfor er kilder og opphavsrett er viktig for meg).
    Ha en super strikkedag videre! Og tusen takk for at du deler :)

    Hilsen Thrine

    SvarSlett
  18. Tusen takk for at du deler. Disse var superfine, har strikket til mitt lille barnebarn på 3 mnd.sikker på at d blir gode å ha utover høsten.

    Klem Sissel

    SvarSlett
  19. Takk for at du deler :) Linket til deg når jeg la ut bilde av ferdige votter på strikkesida :)

    SvarSlett
  20. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151577419276761&set=gm.506223032801000&type=1&theater

    SvarSlett
  21. Tack för ett jätte fint och roligt mönster! Ska bli perfekta vantar för en liten flicka! :)

    SvarSlett
  22. Strikka vottene i hvitt og rosa, kjempesøte :)

    SvarSlett
  23. Fine votter! Hvilket garn har du brukt?
    Silje :)

    SvarSlett
  24. Nydelige votter, lurer også på hvilket garn du har brukt? :-)

    SvarSlett
  25. Så kjekt å se at vottene popper frem på nettet i fine versjoner! Jeg har brukt gjestal babyull, men de blir kanskje litt små, vil tro baby ull av en slags type vil passe fint :)

    SvarSlett
  26. Så fint mønster. Var på leit etter oppskrift på votter, skal strikke til barnebarn som kommer snart, dette var jo superfint, må prøves! Takk! :)

    SvarSlett
  27. I don't speak Norwegian, but I made the mittens: http://kattenhipialla.blogspot.fi/2013/11/huhuu-pollot-pikkukasiin.html :)

    SvarSlett
  28. Hei! Holder på med den første votten nå, og jeg forstår ingenting av hvordan det skal felles på tegningen?
    Er ganske nybegynner på strikking, så er superfornøyd med at jeg har kommet meg helt til fellinga på egenhånd. Kan du beskrive hvordan fellinga skal gjøres, hvor mange fellinger pr.runde, hvor de skal være i forhold til mønster osv? Hadde vært kjempefint! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Du skal felle fire plasser hver omgang. Den midterste masken mellom fellingene er den som ikke er svart og skal strikkes hele veien. Først må du finne sidene på votten din, det er der den streken som går helt til toppen i mønsteret er, så strikker du den første feller en maske (enten ved å strikke to sammen eller ta en løst av strikke en og dra den løse masken over) så strikker du til to m før neste side masker (altså neste maske i mønsteret som går helt til toppen) feller på sammen måten, strikker den midt masken, og feller på andre siden. så strikker du maskene på votten bort til neste side og feller der, strikker midtmasken og feller igjen (den fellingen blir over den første fellingen din) og slik fortsetter du rundt til du er få masker igjen. Har litt dårlig tid nå så ble en dårlig forklaring, du får gi beskjed hvis ikke du skjønte den.

      Slett
  29. Hei! Jeg holder på med den første votten, men forstår ikke hvordan det skal felles. Er nybegynner og dette er min første vott med mønster. Kunne du ha forklart hvordan fellinga skal gjøres, hvor mange fellinger pr.omgang og hvor de skal være i forhold til mønster osv? Hadde vært kjempefint :)

    SvarSlett
  30. I just finished my version of these a few days ago, cute baby mittens they are! Will blog about them most likely on Tuesday after I have given them to the recipient ;)

    SvarSlett
  31. Hei! Tusen takk for at du deler et så flott mønster! Jeg har tvillinger på to og ett halvt som elsker ugler.... Men jeg kommer nok til å strikke dem i et litt tykkere garn og på tykkere pinner for størrelsens skyld. Jeg vil også forsøke å sette inn tommelkil, for ungene er litt avhengige av å kunne bruke tommelen sin i den alderen de er. Tar nok tommelkil fra selbuvott....

    SvarSlett
  32. Vrangbord er det da meningen å strikke 1 rett å 1 vrang ?