torsdag 14. juni 2012

UuuuHu! kjole

UuuuHu! Midt i eksamens tiden kom panikken! Dåpsgave! Jeg har glemt å strikke dåpsgave! Jeg har tre tupper jeg er så heldig å være fille-tante til :) Men siden hun ene er blitt så fjong for tiden at strikkeklær ikke lengre er noe poppis, sitter jeg igjen med to herlige små frøkner å strikke til. Minste mann er ikke store klumpen og skal døpe seg nå om ikke lenge og da må hun jo få strikket gave !


Jeg fant ikke noe mønster jeg hadde lyst å strikke, men med UuuuHu! uglene mine friskt i minne måtte jeg bare prøve meg på en UuuuHu! kjole :) Fant et maske antall som passet med mønster og satte i gang. Hadde tenkt å ha brettekant nede, men syntes det ble veldig søtt og en ekstra liten detalj med rullkant. Raglanfellingen falt også i smak når jeg strikket Egon genseren så valget ble enkelt :)

Måtte ta opp kun to ganger fordi jeg ikke var fornøyd. Ermene virket litt små etter min mening og tok de oppigjen *grøss* også måtte jeg ta av noen omganger på toppen for syntes den ble for stram i kragen. Egentlig ganske så fornøyd med kun to små feil, så hvis den passer mottaker hadde det vært fantastisk! Er nemlig litt redd at dette er en 3mnd og ikke en 6mnd.. jaja.. man kan ikke treffe på alt !



Kjolen er strikket etter eget mønster i Silja fra Gjestdal på pinne nr 2 1/2. Tror størrelsen er i mellom 3-4 mnd  håper på større! Hadde jeg hatt knapper så ville nok en knappestolpe langs ene raglanfellingen blitt vurdert for å gjøre den lettere å ta på en liten kropp.



Stine

7 kommentarer:

  1. Den ble nydelig!!! Er så glad i uglemønster ;)
    Du er kjempeflink :)
    Håper den passer mottaker da:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja håper virkelig den passer!

      Slett
  2. Super søt kjole, og virkelig en gave med omtanke bak. :0)

    SvarSlett
  3. Så flink du er!! Kjolen ble kjempesøt!

    SvarSlett
  4. Så utrolig fin! Jeg har en svakhet for ugler;)

    SvarSlett
  5. Den ble kjempefin! Uglene er superdekorative og fargevalget lilla og grått var en kjempefin kombinasjon :)

    SvarSlett
  6. Det skjønner jeg veldig godt, den var supersøt :D)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...