lørdag 9. juni 2012

EgoN genser

Da Pinnekroken la ut utfordringen om å strikke noe til seg selv så gav det meg en dytt til å begynne på bommullsgenseren jeg kjøpte garn til engang på tilbud alt man kjøper på salg..  Garnet er Drops cotton light. Fant bilde av en genser jeg hadde lyst å strikke MEN når jeg kom hjem så jeg at genseren skulle strikkes frem og tilbake å sy delene sammen, nei-takk ! Motivasjonen dalte og garnet ble lagt vekk, men heldigvis funnet frem igjen.

Mønster hadde jeg ikke og jeg var livredd for å gå tom for garn noe som gjorde at jeg etterhvert ble redd for at genseren ble for liten så feil kan man ta! Brukte bare halvparten av garnet noe som vil si at genseren koster meg hele 70kr og jeg har nok til en genser til, glede  På pinne nr 5 er det også en rask genser å strikke. Genseren sitter som et skudd :) Skal ta bilde av den på når jeg har noen som kan ta bilde av meg.

Det er også første gang jeg prøvde raglan felling :) Nok en del av strikke-verden åpner seg for meg og mange nye strikke muligheter kommer frem :) Genseren har fått navnet Egon siden dette er virkelig et ego-strikk !


Stine

7 kommentarer:

  1. Den ble tøff :-) hvilket Drops mønster brukte du, og ble det rundpinne eller frem og tilbake?

    SvarSlett
    Svar
    1. Kom kanskje ikke godt nok frem i teksten, men har ikke brukt noe mønster :) Strikke rundt og rundt.

      Slett
  2. Jeg har litt dilla på striper for tiden, så den likte jeg. Er akkurat ferdig med en stripete kjole i raglan, ta en titt på bloggen min å se om du vil..

    SvarSlett
  3. Genialt navn ;) Ikke verst å ende opp med en genser til 70 kr!! Raglan er supert :)

    SvarSlett
  4. Bli med på give away på vår blogg!

    http://ullogsaker.blogspot.no/2012/06/give-away.html

    Ull og Saker

    SvarSlett
  5. Minipinnene kjøpte jeg brukt over nett - jeg trodde jeg kom over et kjempekupp iom at det er bambus (det gikk meg hus forbi at de var 13 cm for å si det sånn), så jeg kjøpte i mange størrelser for 100 kr tror jeg. Men jammen fikk jeg bruk for pinnene også, da ble det med ett myye bedre ;) har aldri sett slike før, så hvor man får tak i sånt originalt er jeg jammen ikke sikker på! Du får høre med din lokale strikkebutikk:)

    SvarSlett
  6. Heisann. Så artig å få kommentarer fra nye besøkene, slik får jeg jo sett din også. =) Du lager også mye fint, den mariusgenseren i sennepsgul og brun er jo alldeles nydelig! Og ikke for hard kontrast, synes jeg.
    Ha en fin kveld videre.
    Klem =)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...