søndag 24. juni 2012

Djevel lue

For en herlig liten lue å strikke! Mønsteret finner du gratis inne hos Gro :) Luen strikkes rundt og rundt noe som gir minimalt med tråder å feste, glede!

Jeg strikket noen tråder til å ha i luen, men min mentor mente de var for korte, så nå ligger luen uten tråder! Hvor lange skal slike tråder være? :/

Luen skal passe til et hode på ca 6 mnd og er strikket i Baby ull fra Gjestdal.  Lilla og hvit sier at dette lille hodet bør tilhøre en jente :) På pinne nr 3 går det fort unna! De siste maskene strikket jeg et par omganger slik at det ble en liten tupp på toppen.

Ha en fin søndag!

Stine

7 kommentarer:

  1. Flott lue, denne er populær! Veldig lik den i Myk Start, bare litt større "spiss" på Gro sin. Her er mål på snorer i en lueoppskrift fra Drops:

    Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 - 3/4) år
    16-18-20 (22-24) cm

    Disse målene har jeg brukt :) Litt avhengig av hvor mye garn jeg har igjen, selvfølgelig :) Men jeg tester alltid om det går an å knyte ei "passelig stor" sløyfe. Hvis det går; da er snorene lange nok :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lurt å se der! Tusen takk :) Har ønsket meg nøstebarn boken til bursdagen, gleder meg til å prøve noen av de oppskriftene :)

      Slett
  2. Søt lue! Jeg holder på å strikke myk start sin variant nå.
    Ha en fin uke

    SvarSlett
  3. Den lua er deilig i bruk! Så søte uglevotter du har lagt ut mønster til:) Takk og takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre :) Sånt er vanskelig å vite når man ikke har noen små å prøve det på hehe

      Slett
  4. Kjempesøt lue. Jeg har nettopp strikket en av samme mønster. Utrolig lettvint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den var kjempe praktisk når det var rundt og rundt :)