tirsdag 26. juni 2012

Diva- mOnster!

Dette må nok være et diva-mOnster! Lilla + lilla med lange øyenvipper gjør monsteret en liten jente verdig! Buksen er strikket etter ønske fra moren, mottakeren er en av de tre små jeg har å strikke til så kjekt at det kommer ønsker :) Dette er også årets første julegave! ..iallefall første som ble rett størrelse..

*Akk sukk*

Buksen ble strikket hele to ganger! Første gangen var jeg nesten ferdig med fot nr to når jeg merket av beina ikke var like brede! Tabbe! Midt i eksamens stresset hadde jeg gått ut fra hvor mange maske jeg hadde og merket ikke dette før jeg var nesten ferdig med andre foten, uflaks.. Notat til meg selv; ikke strikk når man har eksamen ! Og alltid husk å telle maske antallet ! Men buksen ble ferdig til slutt selv om jeg kunne spart meg mye unødvendig surmuling etter feil strikk ;) Valgte å endre stripe mønsteret og vips så var det som å strikke en ny bukse ;) Kan iallefall late som...

Buksen blir nok gitt nå i sommer siden jeg ikke skal har mulighet til å levere julegaver i år .. skal langt langt vekk.. Ser heller ikke vitsen med at buksen skal ligge å støve ned i et halvt år uten å bli brukt :)

Burde kanskje fått litt flere tenner ;)

Buksen er strikket fra toppen og ned i Trysil-garn var et panikk kjøp engang jeg var uten garn, helt greit garn å strikke i, men vet ikke hvordan det holder seg etter bruk. Er superwash så det passer vel bra til en travel to barns-mor :) Mønsteret er med utgangspunkt i noe jeg fant på nettet, men ble nok kanskje mest fri strikking. Er strikket på pinne nr 3 og 3 1/2 og veier hele 352g. Buksen er strikket i størrelse 3-4 år, satser på at den dobble ribbe kanten kan gi buksen et ekstra leve år :)

Andre forsøk på maskesting og denne gangen gikk det litt bedre enn sist, øvelse gjør ...bedre? Valgte å ikke ha helt hvit farge på tenner og øyner siden små romper tenker ikke alltid på hva de setter seg i ;) Har nok garn til en liten bukse til, kanskje lillesøsteren må bli lik storesøster.. Vet ikke helt hvor søtt det er med monster rumpe på en lite tulle : /

 Må også takke for alle de fine kommentarene folk legger igjen :) Veldig kjekt å høre at folk liker det jeg strikker og ikke minst at folk likte UuuuHu! votte mønsteret jeg la ut :) Varmer et strikkehjerte.
*******

Stine

5 kommentarer:

  1. Kjempeherlig diva-bukse ;) Du lager mye fint :)

    SvarSlett
  2. Den var skikkelig fin! Diva-øynene gjorde susen! Jeg er sikker på at en babyrumpe blir veldig fin med monster på, kjør på! :)

    SvarSlett
  3. kan jeg spørre hvor fikk du tak i oppskriften? har lyst til å prøve strikke en slik en :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ikke helt mønster :/ Fant noe på nett men det ble alt for stort selv om det stod at det skulle ha denne strikkefastheten.. Så jeg lagde mitt eget mønster, håper den passer mottaker :)

      Slett
  4. I don’t know how should I give you thanks! I am totally stunned by your article. You saved my time. Thanks a million for sharing this article.