mandag 4. juni 2012

Baby UuuuHu!

Jeg har lenge vært fasinert over alle de flotte strikkeplaggene med ugler på, og lett påvirkelig som jeg er kom ugle-strikke-lysten også her! Fant noen bilder av ugler på diverse plagg å laget meg et eget mønster av en stor ugle og laget ut fra den en liten ugle, godt den første utdannelsen min kan brukes litt indirekte.  Den lille uglen ble helt perfekt til små baby votter :)




Vottene er strikket i Baby Ull fra Gjestdal på pinne nr 2,5. Mønsteret har jeg tegnet selv og vil tro vottene er i 3-6 måneder. De er uten tommel noe som gjør den både lette og raske å strikke :)

Selv om alle rundt meg fortiden kun får jenter måtte det strikkes litt i blått, et lite avbrekk i rosa/lilla strikkingen ! Min onkel skal ha jente nr tre snart så kanskje jeg må strikke votter med lilla ugle på :) Var litt redd for at det skulle bli for mye med en ugle til en så liten vott, men må si meg meget fornøyd :)


Stine

7 kommentarer:

  1. De var da vel søte :)
    Flink du er.

    SvarSlett
  2. Ja, disse ble jo riktig så søte! Perfekt til en lubben babyhånd :)

    SvarSlett
  3. Så søte disse var!!

    Å typisk at du reiser vekk akkurat når det er strikketreff på Runde!
    Jeg bor på Leikong i Herøy. Det er strikketreff på frivillighetssentralen i Herøy på mandager (Litt usikker på om det er hver mandag..) og så er det strikketreff på tråd kråa på hareid avogtil. Lurer på om det også har vært på mandager..

    SvarSlett
  4. Frivillighetssentralen finner du her: http://www.frivilligheroy.no/ du finner de også på facebook. Larsnes er jo ikke langt unna! Kanskje vi kunne få til å treffes en gang!

    SvarSlett
  5. Digget disse vottene! De var kjempe fine! :-)

    SvarSlett
  6. Er det mulig med oppskrift? :D

    SvarSlett
  7. Er det mulig med oppskift? :D

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...