mandag 23. april 2012

Selbusokker- egostrikking!

Nå er det lenge siden jeg har lagt noe ut på bloggen. Jeg har rett og slett ikke strikket noe særlig i det siste. Det hele begynte med mye tristhet rundt påske og toppet seg med mye sykdom etter påske. Så nå begynner jeg å bli frisk og det gjør strikkelysten min også :)
 Det siste som har vært på pinnene mine er et par med selbusokker til meg selv, lenge leve ego strikking! De er strikket i sisu fra sandnes. Står at man trenger 4 nøster i oppskriften, men jeg brukter nesten bare to! Måtte snike litt fra det ene brune nøstet på slutten av siste sokken.
Det er førstegang jeg prøver meg på sokker med så mye mønster. Kjekt var det men så mye jobb! Og jeg må øve meg på felling av tåen, de blir aldri like! Men det er vel litt av sjarmen? ;) Passet perfekt til mine små tesoser :)
Nå holder jeg på å strikke en kjole. Det har jeg aldri prøvd meg på heller, mye førstegang for meg i denne store strikkeverden. :)
Vant forrsten også trøstepremie hos mamsen og lillegutt, kjempe fine brikker til å sette glassene på :) Blir ikke bilde for har dem ikke med meg hit, men gå inn på siden hennes så ser dere dem og mye annet fint :)

5 kommentarer:

  1. Flotte sokker. Dem holder deg nok god og varm. Håper strikkelysten kommer mer og mer. Her er det nok sånn at det blir mindre strikking på denne årstiden, fordi man er mer ute og finner på andre ting. Men noe må jeg vel få til =) Lykke til med formen og strikkinga.

    P.s. koslig at du likte brikkene ;-)

    SvarSlett
  2. Fine sokkar ! Har strikka dei eg og.
    Eit lite tips til å få sokkane like er å strikke begge samtidig sånn at når du kjem fram til tåa så startar du fellinga på samme omgangen på begge sokkane. Strikk noken omgangar på eine sokken og så strikkar du dei samme omg, på den andre.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Så fint at du valgte å legge igjen et spor etter deg, slik at jeg fikk se den nydelige egostrikken din! Et slikt par skulle jeg gjerne hatt! :) Kanskje jeg titter innom her også flere ganger ;)

    SvarSlett
  4. De sokkene så herlig ut :) og veldig fine. Likte fargene. Ingenting er bedre enn å ta på seg nystrikka sokker til seg selv, rett etter at de er ferdigstrikka :)

    Ha ei fin helg!