søndag 25. mars 2012

Tennbrikett etui mønster

Da har jeg kjempet meg ferdig med mønster tegningen  målt og skrevet ned og håper på at oppskriften er leselig :) Dette er virkelig " Stine gjør ting hun ikke kan", men engang må være den første og dette gav egentlig litt mer smak :) Kanskje jeg må prøve meg på en variant til.

Garn: Rubin (går sikkert også med smart garn)
Strikkefasthet: 23 m 10cm
Rundpinne nr 3
Garnmengde: 50g av bunnfargen og holder med rester av de to andre.
Legg opp 72 masker med bunnfargen på p nr 3. Strikk rundt vr-bord 1r, 1vr i 3-5 omg (alt etter hvor bred man ønsker den). Gå over til glattstrikk til arb måler 6 cm. Sett gjerne et merke i siden.

Etter mange diskusjoner i strikkeverden har jeg valgt å ta vekk mønster diagrammet og heller henvise til at man kan søke på nettet. Det ligger mange marius mønster der ute. :)

Håper dere skjønner mønsteret og at noen får glede av det :)

ps. Husk at det er den store vaffeldagen i dag ;)

Stine

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for at du ville dele denne med me..

    Hilsen Ruth H. Starheim

    SvarSlett
    Svar
    1. Øm sånne som du kjøper på butikken? hehe me rødt lokk :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...