torsdag 8. mars 2012

Min første mOnsterbukse

Det var en helg jeg var på besøk og jeg hadde ikke strikketøy, krise! Så tenkte jeg at da kunne jeg kjøpe garn og strikke en monsterbukse, for Hildegunn hintet frempå at de hadde hun sett og det ønsket Emilie seg. Fant en kjempefin lilla farge, men hadde de nok då? Neeeeeeeida, men strikketøy måtte jeg ha så då ble det en prøve bukse først ;)

Fant et mønster på nettet, men syntes buksene så veeeeeeldig store og posete ut så jeg harunderveis laget litt mitt eget mønster ikke min sterke side. Så nå vet jeg ikke helt hvilken kropp denne buksen passer på :/ En venninne i klassen har sagt at hun kan ta den med å prøve den på tanteungene J

Er første gang jeg strikker bukse alene, strikket en bukse sammen med mamma for litt over et halvt år siden, men den hadde ikke sånt parti i rompen som skal strikkes større vet ikke hva det heter jeg hehe.  Også første buksen jeg strikker fra toppen og ned. Likte fargene veldig godt, men skulle hatt mer blått i bråte. Jeg vil også strikke neste munn litt større sånn at an gaper litt ekstra ;)

Øynene ser litt skjeive ut men de er egentlig ikke det :/ Jajaj første gang jeg lager maske søm så gi meg en sjans ;)

Størrelse: Tja si det? 3-4år?
Mønster: Mooooonsterbukse

Stine

4 kommentarer:

  1. Den var jo kjempefin! Så ikke ut som det var første gang du laget en sånn :)

    Spennende med ny blogg, jeg la meg til som følger og gleder meg til å se hva mer du skal strikke :)

    SvarSlett
  2. Monsterbukser er knall! Begge ungene har digget det, eneste problemet er at de helst vil vifte med rumpa og skremme med monsteret enn å fortsette å kle på reg resten.

    Grattis med blogspotblogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe er moren som ønsker sånn bukse så det problemet får hun jobbe med ;)

      Takk for det, prøver å leite meg frem i denne blogspot jungelen :)