tirsdag 27. mars 2012

Heklet kurv


For en stund siden så jeg en heklet kurv til små plukk på en blogg, gleden var stor når oppskriften kom på nett :) ikke det at jeg kan hekle etter mønster...  Husker desverre ikke hvilken blogg dette var. En helig søt liten kurv lit å fylle med hva man måtte ønske :) Er plass til tre garn nøster oppi så den er verken stor eller liten :)

Etter å ha tatt oppigjen halve kurven to ganger så greide jeg endelig å bli ferdig :) Heklet en del før (en del = et par pannebånd og oldemorsruter), men så tok strikkingen over og heklenålen lagt litt på hyllen. Var kjekt å prøve seg på noe nytt, men merker at jeg ikke helt skjønner dette med hekle teknikk enda.


Kurven skulle hekles i eskimo garn, men jeg brukte noe cortina jeg hadde liggende og det fungerte helt fin :) Enda litt mer garnslanking, lykke <3 Har litt mer av det garnet liggense så kanskje jeg må prøve meg på den minste kurven også.

I dag var jeg å kjøpte garn til en lue som min kusine skal få til konfirmasjonen, hun ville ha striper men jeg lurer på å strikke luen med prikker av Arne og Carlos, syntes den var så stilig. MEN disse ungdommene er kresne så redd for at det ikke blir godt mottatt.. AH valgets kvaler!

Stine

4 kommentarer:

  1. Super kurv du har heklet!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kjempefin kurv:-) Den vil jeg også finne oppskriften til! Trenger absolutt noe å oppbevare litt sysaker og greier i...
    klem Wibi

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du finner oppskriften :) Hvis eg finner an igjen så skal eg legge an ut :)

      Slett
  3. Hei :) Kan se ut som det er min oppskrift du har brukt, så hyggelig! Og herlig i grønn :) God påske! :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...